FamilieKlaassen.reismee.nl

Op bezoek bij de Obama's en Arlington Cemetery

We zijn zaterdag van New York naar Washington DC gereden. We hebben er iets langer over gedaan dan we dachten want het was erg druk op de weg. Aangekomen in ons hotel hebben we wat gezwommen en gegeten en toen lekker naar bed. Vandaag gaan we op bezoek bij de Obama's....maar eerst gaan we, tot (on)genoegen van Sophie en Stijn, wat monumenten bezoeken. We pakken de metro naar de stad en stappen uit bij het Washington-monument. In de zinderende hitte lopen we door naar het Lincoln Memorial en we zijn blij dat Abe een plekje in de schaduw heeft gekozen om te gaan zitten. We blijven dan ook lekker lang naar hem kijken. Onder het genot van een ijsje lopen we naar 'The White House'. Een imposant gebouw omringd door hekken en even imposante mannen van de secret service. We hebben Barack en Michelle niet gezien....waarschijnlijk ligt hij lekker in het zwembad...wat een geluksvogel want wij staan in de brandende zon naar hem te zoeken. We zijn toch wat teleurgesteld want stiekem hadden we gehoopt dat hij wat medelijden met ons zo hebben en ons zou uitnodigen voor een koel drankje in de Oval Office. Overhit, bezweet en dorstig gaat onze tocht verder richting 'the US Capitol'. We stoppen voor een hapje en een drankje en sjokken verder. Het is echt afzien maar wat moet dat moet. Met klotsende oksels en het zweet in de.....ja eigenlijk overal komen we aan bij the US Capitol. Dit is tevens het einde van onze tour. We zijn er helemaal klaar mee en pakken de metro terug naar het hotel waar we een heerlijke duik in het zwembad nemen. Je kunt het water bijna horen sissen als we erin springen. Wat was het warm vandaag. Morgen gaan we naar Arlington cemetery en het Pentagon daarna op naar Florida voor wat rust en relaxation....

Arlington Cemetery

Vandaag was in één woord: AFZIEN :)
We zijn rond 12:30 vanuit ons hotel naar Arlington gelopen. Zoals goed Hollander gaan wij lopen op het heetst van de dag.....en het was heet, zo'n 38 graden. We lopen via het US Marine Corps War Memorial naar de Netherlands Carillon. Dit carillon is door het Nederlandse volk geschonken en speelt elk uur. We lopen verder naar Arlington Cemetery door de brandende hitte. De begraafplaats is immens groot. Overal waar je kijkt zie je grafstenen wat het erg indrukwekkend maakt. We stoppen bij het welkomscenter (vooral om even af te koelen) en sjokken richting de Tomb of the unknown Soldier. DIt is een monument voor alle onbekende omgekomen soldaten waar een soldaat 24 uur per dag wacht loopt. Het wisselen van de wacht gebeurt ieder half uur en is een hele ceremonie waarbij alle toeschouwers moeten gaan staan en stil moeten zijn. Na de ceremonie lopen we naar het graf van John F. Kennedy en zijn familie. Het plan was om door te lopen naar het Pentagon maar het is gewoonweg te warm om nog 2 uur verder te lopen dus gaan we terug naar ons hotel waar we wederom in het zwembad duiken. Nadat we afgekoeld zijn gaan we de koffers weer inpakken. Morgen vliegen we van Washington naar Tampa en reizen we door naar Treasure Island. Welterusten allemaal....