FamilieKlaassen.reismee.nl

Fietsen over de Brooklyn Bridge

Vandaag gaan we ons weer inspannen. We gaan fietsen. Gelukkig hebben we een mooie dag hiervoor uitgekozen. Het wordt maar liefst 33 graden. We gaan met de metro naar South Street Seaport waar er 4 fietsen voor ons klaarstaan. We krijgen uitleg over de remmen en de versnelling (duh, wij fietsen, bijna allemaal,iedere dag...) en we krijgen een kaart mee. Geloof het of niet maar in New York hebben ze door de gehele stad bicycle lanes aangelegd waar je veilig kan fietsen. We fietsen langs Battery Park en kijken uit op de skyline van New York en het vrijheidsbeeld. Via het World Trade Center fietsen we richting de Brooklyn Bridge. Het is echt bloedheet en Sophie en Stijn hebben de verplichte helm inmiddels al af gedaan. De Brooklyn Bridge heeft een speciaal loop- en fietspad en er zijn niet veel mensen die fietsen dus we hebben plek zat. Het is een hele oude krakkemikkige brug maar wat waait er een heerlijk briesje. We stoppen onderweg voor wat foto's en fietsen door naar Brooklyn waar we stoppen voor een koel drankje en een broodje. Even bijkomen... alles plakt en het hoofd van Sophie is zo rood als een tomaat die overigens niet onder doet aan die van Stijn. We fietsen via de Manhattan Bridge weer terug naar de overkant. We komen uit in Chinatown waar we een klein rondje fietsen. Wat een puinhoop hier. We fietsen terug en leveren na drie uur onze fietsen weer in. We gaan door naar One World (het nieuwe WTC) om New York van de 102e verdieping te gaan bekijken. We gaan met de lift (34 km per uur) naar boven waar met veel spektakel het uitzicht getoond wordt. WOW, dit is echt heel mooi. Je kunt New York van alle kanten bekijken. We zien de fietsroute die we net gefietst hebben, de Brooklyn Bridge, het vrijheidsbeeld, de Empire State Building, te veel om op te noemen. Adembenemend. We vertrekken richting ons hotel want we zijn gesloopt. Het is nog steeds 31 graden buiten en we verlangen naar een frisse douche. Morgen vertrekken we alweer naar Washington DC. Het is een prachtige stad met een bijzondere sfeer en we willen zeker nog een keer terug.

Ma en Pa.

Weer geweldig.xx

Lia en ben

Wat leuk dat jullie op de fiets zijn geweest dat is toch een hele ervaring en dan de stad van bovenaf zien. Indrukwekkend allemaal. Liefs van ons