FamilieKlaassen.reismee.nl

The city that never sleeps

Nou dat kunnen wij beamen........we zitten met onze hotel kamer namelijk aan Broadway. Maar goed, we zijn wel in New York en we hebben al met al toch nog redelijk geslapen.

Vandaag gaan we de toerist uithangen. We gaan met de metro richting South Ferry om een boottocht te gaan doen rondom de Statue of Liberty. Het is warm en er staat een lange rij (waarvan 90% uit Azie komt) maar we mogen toch nog als een van de laatste aan boord. Dit blijkt overigens de beste plek van de boot te zijn want zodra we gaan varen gaat de deur van het voordeck open en wij staan toevallig precies voor die deur....boffen wij even. We hebben een prachtig zicht op de skyline van New York. We zien het WTC, Empire State Building, Chrylser Building en Matthew, onze vriendelijke kapitein verteld ons alles over de history van New York. We varen langs Ellis Island en dan natuurlijk langs de Statue of Liberty. Prachtig! Terug op land lopen we via Wall Street naar het WTC en het 9/11 momument. Het idee dat hier 2 wolkenkrabbers hebben gestaan .... en al die namen van al die slachtoffers ... Kippenvel.

We eten een snackje bij de McD...want ook daar moet je in Amerika geweest zijn. (Voor de liefhebbers: ze hebben hier een mushroom en swiss burger...mmmm)

We gaan met de metro richting 5th avenue want we hebben Stijn voor de vakantie al een paar nieuwe Nike's beloofd en we zijn hier nu al 4 dagen dus het kan echt niet meer wachten. We gaan naar NikeTown in een van de vele Trump Towers in New York. Je komt die man hier overal tegen. Je kan de tv niet aanzetten of hij geeft weer een speech en je kan je kont niet keren of er staat een Trump Tower. Met een paar nieuwe Huarache Runners gaan we terug naar het hotel, frissen ons even op en gaan met de metro verder richt 161 street, Yankee Stadium. We willen vroeg zijn want vanavond is Cap night wat betekend dat de eerste 16.000 bezoekers een gratis cap krijgen bij binnenkomst. Moet te doen zijn denk je, maar er kunnen maar liefst 52.000 fans in het Yankee stadium en we zijn en blijven toch Nederlanders dus een gratis pet is de moeite waard om op tijd te zijn. We hebben wederom geluk....4 gratis petten en nog 2 gekregen van een man die echt niet met een pet van de NY Yankees gaat rondlopen (fan van Boston Redsocks). We gaan naar onze plaatsen en genieten van het stadion, de sfeer en een hotdog natuurlijk. Via een groot scherm worden we met muziek en filmpjes geamuseerd. Regelmatig komen er fans op het grote scherm en wij natuurlijk ook. Zoals gezegd onze '15 seconds of fame'. Jammer dat het stadion toen nog volledig gevuld was. De wedstrijd is niet heel spectaculair maar de sfeer is geweldig. Tijdens het wisselen van de teams wordt en een quiz gespeeld met iemand uit het publiek, wordt er muziek gespeeld en komen de fans op het grote scherm. We eten een kilo popcorn en drinken liters cola als echte Amerikanen. De NY Yankees winnen met 5-0 en moe maar voldaan gaan we met de metro terug naar ons hotel.