FamilieKlaassen.reismee.nl

Wilde dieren en walvissen spotten

Zondag hebben we lekker uitgeslapen tot 13 uur........Nederlandse tijd :)We waren lekker vroeg wakker, zijn gaan ontbijten en de kinderen zijn gaan zwemmen. Na de middag zijn we op pad gegaan naar Wellfleet Wildlife Sanctuary. Een natuurgebied waar wilde vogels, schildpadden en ander wild rondloopt en vliegt. Bij het welkomscentrum zien we al veel eekhoorns en mooie vogels dus dat belooft veel goeds voor onderweg. We kiezen de Goosepondtrail die langs het water gaat. Het is behoorlijk warm en vochtig dus we zijn blij dat we door het bos lopen. Die blijheid is maar van korte duur want na 250 meter houdt het bos op en lopen we in de zon te zweten en te puffen. Wij zijn niet de enige die het warm hebben want er is geen vogel, eekhoorn of schildpad te zien. Wat we wel zien zijn vliegen. Van die vliegen die lekker om je heen blijven hangen en nog prikken ook. We zetten de vaart erin en lopen in looppas onze route met als gevolg meer zweet en meer vliegen. We maken wat foto's voor de vorm en zorgen dat we als de sodemieter weer terug zijn bij de auto. Als beloning voor ons afzien stoppen we bij Ben&Jerry's voor een ijsje. Nou ja ijsje....zeg maar ijs want ook ijs in Amerika is groot (en duur) maar wel lekker.

Vandaag hebben we de wekker gezet want we gaan walvissen spotten. Na het ontbijt vertrekken we naar Provincetown, het uiterste puntje van Cape Cod. Vanuit hier vertrekt onze boot de "Dolphin IX" naar zee, op zoek naar walvissen. We staan vooraan in de rij dus we hebben een mooi plekje op het voordek zodat we alles goed kunnen zien. We nemen allemaal een pilletje voor 'reisziekte' en gaan vol goede moed op pad. Na een half uurtje varen spotten we onze eerste walvis, een bultrugwalvis. Wat een kanjer. Hij laat een paar keer zijn staart zien en spuit regelmatig wat water omhoog. Na ongeveer een kwartier zien we nog meer walvissen. Ze zwemmen redelijk dicht bij de boot en we kunnen ze goed zien. We zien ze springen, duiken, water blazen en met vinnen zwaaien. Ze zwemmen alleen maar ook in groepjes van 3 of 4 en rondom de hele boot. We hebben geprobeerd om te filmen en foto's te nemen maar de boot ging nogal tekeer en we moesten ons goed vasthouden. De golven waren hoog waardoor er veel water tegen ze zijkant van de boot omhoog spatte en ons doorweekte met zeewater. Sophie en Stijn zijn lekker binnen een hotdog gaan eten maar Bas was als echte "spotter" niet te stoppen. We hebben, volgens de kapitein, enorm veel walvissen gezien en veel activiteit. Normaliter zijn de walvissen niet zo actief met springen en zwaaien met vinnen. Geluk gehad dus. Het was enorm spectaculair. In één woord FANTASTISCH.

Ben en lia

Dat moet wel geweldig zijn om dat te zien en een lekker ruwe zee erbij, wat wil je nog meer.

Ben en lia

Dat moet wel geweldig mooi zijn, om de walvissen zo te zien springen in het echt en een ruwe zee erbij, wat wil je nog meer

Ma en Pa.

Dit is echt genieten.